Groei in het digitale tijdperk

Regio - Ondernemers uit het Noorden zijn op 20 juni van harte welkom in het in het Heerenveense Thialf. De schaatstempel is dan het decor voor de nieuwste editie van trendevent Dutch-E.

Deze editie van Dutch-E staat in het teken van het overleven en groeien als ondernemer in het digitale tijdperk. Vernieuwend, innovatief en op de toekomst gericht neemt de organisatie de aanwezigen deze middag mee in de wereld die in een razend tempo verandert door de explosieve groei van technologie en digitalisering. Ontwikkelingen op het gebied van online marketing, drones, virtual reality, mobiel zakendoen, trendwatching, serious gaming en 3D-printing zullen vanuit verschillende invalshoeken worden belicht.

Dutch-E is dé ontmoetingsplaats voor iedereen die zich onlosmakelijk verbonden voelt met toekomst, vernieuwing en innovatie. Dutch-E bestaat uit een levendig treffen van ondernemers, professionals en bedrijven. Digitale ontwikkelingen en technologie gaan razendsnel; wie er mee te maken heeft zal open staan voor veranderingen en innovatieve trends. ‘Dompel je als bezoeker onder in deze dag, snuffel aan de toekomst en laat je vervolgens inspireren’, aldus de organisatie.

Succesvolle ondernemers vertellen op deze dag hun praktijkvoorbeelden en tips om zelf aan de slag te gaan. De bezoekers krijgen deze dag alle informatie die nodig is om de digitale stappen te kunnen zetten voor de groei van hun bedrijf. Dutch-E zorgt voor de stap van digitaal denken naar digitaal ondernemen.

Keynote spreker op Dutch-E is Igor Beuker. Hij presenteert de allernieuwste trends en innovaties en maakt bezoekers bewust van de veranderende omgeving waarin bedrijven zich bevinden. Igor Beuker staat bekend om zijn onafhankelijke en scherpe blik op trends en technologieën die impact hebben op bedrijf, economie en maatschappij. Achter de schermen is Igor ondernemer, award-winnend marketingstrateeg voor merken als Amazon, L’Oréal, Nike, Unilever en trendwatcher voor Fortune 500’s. Tijdens Dutch-E laat hij zien hoe bedrijven kunnen overleven en groeien in het tijdperk van de Vierde Industriële Revolutie. Tevens krijgen bezoekers van hem tips om meteen de volgende dag mee aan de slag te gaan.

Tijdens Dutch-E wordt aan de bezoekers de mogelijkheid geboden om deel te nemen aan workshops rondom digitale ontwikkelingen. Bent u futureproof? Hoe versnelt u in de nieuwe digitale wereld? Hoe doen anderen dit succesvol? De workshops hebben als doel om ondernemers te laten groeien, kansen te laten pakken en zich verder te verdiepen in alle digitale ontwikkelingen die eraan zitten te komen.

Verder heeft Dutch-E een Funplein met online marketing, drones, virtual reality, mobiel zakendoen, trendwatching, serious gaming en 3D-printing. Bezoekers kunnen hier rondlopen en getuige zijn van diverse demonstraties. Men kan hier ook zelf de digitale revolutie ervaren.

Het programma begint om 13.00 uur met inloop en ontvangst. Om 13.30 uur heet Trudie Timmerman, voorzitter MKB Noord afdeling Friesland, de bezoekers welkom. Om 13.40 uur is het de beurt aan een succesvolle regionale ondernemer vertelt over overleven en groeien in de online wereld. Van 14.00 tot 15,00 uur kunnen bezoekers zich laten inspireren door keynote spreker Igor Beuker. Daarna is het pauze en kunnen belangstellenden tot 15.45 uur gebruikmaken van de gelegenheid om deel te nemen aan een kijkje achter de schermen van Thialf.

Om 15.45 uur worden kennissessies verzorgd door Google-partner DaarOM over groeien en zichtbaar worden met online en offline activiteiten. Tijdens deze training wordt de basis van online marketing voor websites behandeld. Deelnemers leren een customer journey in kaart te brengen, leggen een goed online fundament, bepalen een basis (online) marketingstrategie, denken na over de kanalen die ingezet kunnen worden voor de customer journey.

Er is ook aandacht voor de sociale media die het beste bij een bedrijf passen en welke elementen belangrijk zijn bij het opzetten van een social mediastrategie. Deelnemers komen alles te weten over de mogelijkheden van social media-adverteren, in welke fasen van de klantreis je social media inzet en op welke manie en hoe je je social media-inspanningen meet. Verder is het mogelijk een introductie in online adverteren bij te wonen. Hier wordt onder meer de basis zoekmachine-adverteren en display-adverteren besproken. De dag wordt om 16.45uur afgesloten met een netwerkborrel.