Zwembaden Steenwijk en Vollenhove scoren goed bij de klant

Steenwijk/Vollenhove - Stichting Sportservice Steenwijkerland exploiteert Zwembad en Sporthal De Waterwyck in Steenwijk en Zwembad Vollenhove. In de beide zwembaden is de afgelopen jaren een aantal veranderingen doorgevoerd en daarom heeft Sportservice twee jaar geleden een imago-onderzoek laten uitvoeren.

Uit dit imago-onderzoek kwam naar voren dat de zwembaden uitstekend scoren als zwemlesaanbieder, maar ook op het gebied van recreatief zwemmen. De afgelopen maanden hebben beide baden opnieuw uitstekend gescoord tijdens een onafhankelijk onderzoek dat Sportfondsen Nederland liet uitvoeren door de inzet van ‘mystery guests’.

Schoon en vriendelijk

De mystery guests bezochten op verschillende dagen beide zwembaden. De Waterwyck werd eenmaal, op 6 maart, bezocht. Op een schaal van 100% scoorde De Waterwyck in totaal 98,1%. De mystery guest beoordeelde de informatie op de website en app met 70,3%; de website is gebruiksvriendelijk, de webshop iets minder. Het aanmaken van een account om een kaartje te kopen in de webshop werd als lastig ervaren. Positief scoorden met name het telefonisch contact (98,1%) en het bezoek aan het zwembad (91,2%). Op bijna alle onderdelen scoorde het zwembad 100%: het bad werd als schoon ervaren, het personeel vriendelijk en de groepsles voldeed aan de verwachting. De buitenfaciliteiten scoorden iets minder hoog (maar dat was in maart).

Uitmuntend

Zwembad Vollenhove werd tweemaal bezocht, op 9 maart en op 20 mei en scoorde zelfs uitmuntend: 100% op klantvriendelijkheid, hygiëne van zwembad, douches, kleedkamers en toiletten en op de buitenfaciliteiten. Op beide bezochte dagen werd meegedaan aan een aquavariales en dat kreeg beide keren een prima score van 96,1% en 96,43% op deskundigheid, uitleg en belangstelling van de instructeur. Daarnaast werd het als zeer prettig ervaren dat er gewerkt wordt met zoutelektrolyse in plaats van chloor in het zwembad.

Uitstekende prijs-/kwaliteitverhouding

Ook de prijs-/kwaliteitverhouding in de horeca scoorde beide keren 100%: ‘Voor een klein zwembad uitgebreide horeca (meer dan verwacht) en zeer vriendelijke medewerkers. Bovendien niet duur: geen horecaprijzen, meer prijzen van een sportkantine’. In zijn geheel scoorde Zwembad Vollenhove 98,1%: kleine minpuntjes waren het ontbreken van een wedstrijdbad om baantjes te trekken en men zou meer groepslessen voor volwassenen kunnen organiseren.