‘Bad Hesselingen is meer dan alleen een zwembad’

Meppel - ‘Actief plezier beleef je hier’, is de slogan van Bad Hesselingen. Dat plezier beleven bezoekers nog altijd in het zwembad, maar ook het Klimpark, de minigolf en vele andere activiteiten trekken veel bezoekers.

Sinds directeur Edwin Koelink in 2017 het stokje overnam van Dirk Bouma, is er veel veranderd bij Bad Hesselingen. ‘Mijn voorganger had een goedlopend en gezond bedrijf achtergelaten. De basis was solide en goed.’ Koelink wilde de activiteiten van Bad Hesselingen meer met elkaar verbinden en legt de focus op de totaalbeleving. Hij heeft het zwembad een facelift gegeven.

Stijl

‘Het klimpark was net een paar maanden geopend en had een eigen uitstraling. De minigolfbaan is opgeknapt en vormde net als het Klimpark een nieuwe activiteit op het zwembadterrein. Deze activiteiten worden geëxploiteerd door Bad Hesselingen, maar dat was toen in de markt nog niet helemaal duidelijk. Inmiddels valt alles onder 1 noemer: Bad Hesselingen.’

Er kwam een nieuwe huisstijl en Bad Hesselingen werd op een nieuwe manier in de markt gezet. ‘Het is een sterke merknaam, mensen uit de wijde regio kenden het zwembad. Nu weten ze ons te vinden voor een gezellig dagje uit. Deze zomer kunnen mensen met een all-in ticket voor 15 euro per persoon de hele dag gebruikmaken van onze voorzieningen.’

Vermaak

Bij Bad Hesselingen is er vermaak voor iedereen. In het zwembad wordt zowel recreatief gezwommen als in wedstrijdverband. Er wordt zwemles gegeven, ook aan kinderen die extra hulp of aandacht nodig hebben. Daarnaast worden er wateractiviteiten zoals aquajogging en bootcamp aangeboden, liggen er in het weekend grote hindernisbanen in het water en is er zo nu en dan discozwemmen, speciaal voor de jeugd.

De interactieve glijbanen zijn erg populair bij de jongere generatie en van het bubbelbad maakt eigenlijk iedere leeftijdscategorie gebruik. Opwarmen kan in de sauna en onder de zonnebank, waarna men af kan koelen in het buitenbad.

Binnen en buiten kunnen bezoekers plaatsnemen op het terras, eventueel met een snack, drankje en ander lekkers. Op het terrein zijn speeltoestellen aanwezig waar kinderen zich goed kunnen vermaken. Voor de zonaanbidder is er een grote zonneweide. Bij het Klimpark helpen gecertificeerde begeleiders deelnemers de klimwand op of af te klauteren en de tokkelbaan af te leggen. Voor de echte durfal is er de vertrouwenssprong op 10 meter hoogte. Voetballen, volleyballen en minigolven kan ook op het terrein.

Plannen

Edwin Koelink heeft nog veel meer plannen voor de toekomst. Binnenkort wordt Expeditie Hesselingen geïntroduceerd. ‘Een soort Expeditie Robinson op eigen terrein. Deelnemers gaan vuur maken, bouwen torens, doen evenwichtsopdrachten en spelen Jenga. ‘Een aantal basisschoolleerlingen heeft de opdrachten al uitgevoerd tijdens een try-out en de reacties waren erg positief. Deze zomer bieden we Expeditie Hesselingen op 1 vaste dag in de week aan en natuurlijk op afspraak of in de vorm van een kinderfeestje.’

Naast de aankleding van het zwembad en het buitenterrein staat er digitalisering op het programma om met online reserveringen, -kaartverkoop en inschrijven voor onder andere zwemlessen tegemoet te komen aan de wens van de klanten.

Edwin Koelink heeft absoluut geen spijt van zijn carrièreswitch. Voorheen werkte hij als manager Human Resources bij diverse bedrijven. ‘Daar was ik op een gegeven moment wel op uitgekeken. Ik ben zelf een wedstrijdzwemmer en was bestuurlijk betrokken bij MZPC De Reest. De stap naar Bad Hesselingen is dan ook met passie en enthousiasme gezet. ‘Iedere dag naar het zwembad gaan, wie kan dat nou zeggen!’