Voedselbank lanceert nieuwe campagne

Meppel - De Stichting Voedselbank Zuidwest-Drenthe lanceerde afgelopen week een nieuwe campagne met als thema: De Voedselbank, daar kom je mee rond.

De start van de campagne vond plaats tijdens een andere feestelijke gebeurtenis: de opening van de nieuwe vriescel. Deze cel van zo’n 42 vierkante meter vervangt de oude en veel te kleine vriesruimte. Met de vervanging was een investering van ongeveer 40.000 euro gemoeid.

De vervanging van de capaciteit was nodig omdat er veel aanbod is van diepvriesproducten. De Voedselbank ontvangt op dit moment zoveel producten van fabrikanten en levensmiddelenbedrijven dat meer mensen dat tot nu toe geholpen kunnen worden.

Vandaar dat de Voedselbank in Zuidwest-Drenthe aansluit bij een landelijke campagne om de mensen ‘onder de radar’ van hulpverleners aan te sporen om zich te melden.

De Voedselbank ging voor de campagne in zee met Dagelyks Communicatie in Zwolle. Dit bedrijf ontwierp drie posters, die op drukbezochte plekken, zoals wijkcentra, huisartsenposten en bibliotheken worden opgehangen. Daarnaast is er een folder ontwikkeld, waar in heldere taal wordt uitgelegd wat de Voedselbank is.

De website van de voedselbank heeft ook een opfrisbeurt gekregen. De site heeft dezelfde uitstraling als de posters en de folder gekregen. Dit vergroot de herkenbaarheid. Bovendien zijn ook de teksten op de site in heldere bewoordingen geschreven. De toon is duidelijk en luchtig.

Tonie Mulder, voorzitter van het uitgiftepunt Meppel van de Stichting Voedselbank Zuidwest-Drenthe is blij met de campagne. „We bieden nu wekelijks aan iets meer dan 100 mensen voedselpakketten aan. Maar we kunnen meer mensen bedienen, als die mensen ons maar weten te vinden.”