Volvo Nieuwenhuijse Meppel wint Quality Award

Meppel - Nieuwenhuijse Meppel heeft de Volvo Quality Award binnengesleept. In 2020 draagt de vestiging in Meppel de titel van ‘Excellent Dealer’.

„Het is een beloning voor onze prestaties op het gebied van sales, service en klanttevredenheid. Een titel waar we als groep trots op zijn”, zegt Johan van der Krieke, vestigingsmanager van Nieuwenhuijse Meppel.

De oorsprong van de Volvo Quality Award ligt in 2015. Volvo Cars Nederland introduceerde de Volvo Excellent Dealer Award: een zeer uitgebreid programma waarmee de sales-, service- en kwaliteitsprestaties aandachtig gevolgd worden. In 2018 verving Volvo Cars de Volvo Excellent Dealer Award voor de Volvo Quality Award.

Met een nieuwe naam kwam ook een nieuw logo, maar de aandachtpunten waarnaar gekeken wordt, is ongewijzigd gebleven. Belangrijkste graadmeter waar naar gekeken wordt is de klanttevredenheid.

‘We stoppen niet’

De Volvo Quality Award wordt jaarlijks aan een select dealergezelschap toegereikt door Volvo Cars Nederland. Nieuwenhuijse Meppel een van de elf, die zich tot de bekroonde Volvo-dealers mogen rekenen. Johan van der Krieke: „Het winnen van deze prijs is een enorme beloning en drijfveer geweest om onze klantgerichtheid nóg beter op de kaart te zetten. Nu de prijs voor 2020 binnen is, stoppen we natuurlijk niet.”

Het is voor Meppel de eerste keer dat zij zich tot de bekroonde Excellent Dealers mogen rekenen. „Natuurlijk gaan we er vol voor om volgend jaar weer de titel te behalen. Dit doen we samen, samen met onze klanten.”

Nieuwe openingstijden

„Het draait natuurlijk niet alleen maar om het winnen van de prijs. Wij willen gewoon dat de klant tevreden is met onze service. Daarom blijven wij ook onze service uitbreiden. Zo zijn wij in 2020 begonnen met nieuwe openingstijden van onze werkplaats. Van 07.00 tot 18.00 uur kunnen klanten bij ons terecht voor onderhoud en reparatie.”