Sauna in Zuidwolde ontruimd, gasten in badjas en op slippers naar buiten

De gasten van sauna Thermen Zuidwolde moesten maandagmiddag na het middaguur onverwacht naar buiten. In het gebouw was rook gezien.

De brandweermannen spoorden de oorzaak op en vonden die in de technische ruimte van het hoofdgebouw. Daar was een klein brandje ontstaan. Ondertussen moesten alle gasten in hun badjas en op hun badslippers naar buiten.

Om de mensen niet te lang in de kou te laten staan, zocht het personeel van de sauna naar naar een warmere opvangplek. Die werd gevonden in een ander gebouw op het terrein.

De brandweer heeft de brand geblust. Hoe de brand is ontstaan is niet bekend. Ook is nog niet bekend hoe groot de schade is.