Studenten Drenthe College starten project In Sight

Meppel Wat is er voor scholieren nou leuker dan opdrachten maken die worden gebruikt of gepubliceerd door een echt bedrijf? Dat vroegen ze zich bij Drenthe College af. Dat er interesse is vanuit de studenten en opdrachtgevers bleek donderdag, tijdens de aftrap van het project In Sight in het Drukkerijmuseum Meppel.

Het project is bedoeld voor eerstejaars studenten van de opleiding Marketing-communicatie. „We merken dat de scholieren enthousiast zijn. Ze krijgen nu opdrachten vanuit Drenthe College, maar het is natuurlijk veel leuker om die opdrachten ergens te publiceren. Daardoor krijgen de leerlingen verantwoordelijkheidsgevoel en merken ze hoe het er in de praktijk aan toe gaat”, zegt praktijkbegeleider Jennifer Wessels Boer.

„En de opdrachtgevers hebben er natuurlijk ook baat bij. Zij geven de opdrachten, waar ze bijvoorbeeld zelf de tijd of kennis niet voor hebben, en de studenten gaan ermee aan de slag in de les. Vanuit Drenthe College is er controle, zodat het eindresultaat publicabel is. Opdrachtgevers hebben er dus geen werk mee.”

In Sight

Het project In Sight ging donderdag van start in het Drukkerijmuseum. De studenten gingen hier op speeddate met vertegenwoordigers van diverse mediabedrijven. Samen maakten ze een lijst van mogelijke opdrachten. Vooral over het bijhouden van Instagram waren de partijen enthousiast. „Daar doen we bij RTV Meppel eigenlijk niks mee. We missen gewoon de tijd en kennis. Het zou mooi zijn als de scholieren van Drenthe College hieraan kunnen bijdragen”, zegt Bob Munniksma, namens RTV Meppel. Ook bij de Meppeler Courant zouden de studenten eventueel een rol kunnen vervullen.

„Ik denk dat we allemaal tevreden kunnen zijn met de uitkomst van de speeddates. Er is duidelijk animo voor dit project. We gaan nu bepalen hoe we vorm en inhoud aan een mogelijke samenwerking kunnen geven”, aldus Wessels Boer.