Albert Heijn plaatst plexiglas platen voor elke kassa en servicebalie

Supermarktketen Albert Heijn plaatst deze week plexiglas platen bij de kassa’s en servicebalies. Dit om verspreiding van het coronavirus te voorkomen.

„Op deze manier creëren we een fysieke afscheiding tussen de kassamedewerker en de klant,” meldt woordvoerder Anoesjka Aspeslagh. Naast het plaatsen van plexiglas is er ook tape aangebracht op de grond voor kassa’s en servicebalies om klanten een gepaste afstand te laten houden.

Het plaatsen van de plexiglas platen gebeurt de komende dagen. Het is de bedoeling dat alle 250 Albert Heijn filialen worden voorzien van de platen.

Paterswolde

In Paterswolde werd dinsdag al een soortgelijke, provisorische oplossing bedacht. Voor alle kassa’s werd een doorzichtig tafelscherm opgehangen. AH-manager Erwin Schepers kwam op het idee nadat het RIVM mensen adviseerde om een afstand van 1,5 meter te houden. ,,Vooral als mensen daadwerkelijk betalen - zowel bij pinnen als contant - komen klanten dichtbij. Dan kan ik wel iedereen naar de zelfscanners sturen, maar ik vind de kassa’s ook een essentieel onderdeel van onze winkel,” vertelt Schepers.