'Deze film gemaakt om de mensen te laten zien dat de winkels nog wel open zijn en om lokaal te kopen'

Meppel - "Ik zie hoe moeilijk de winkeliers het hebben, doordat de mensen niet meer naar de stad komen. Wij hebben geprobeerd om deze winkeliers een beetje te kunnen helpen in Meppel." Floris Popma van PopmaProductions & CreatorsTeam uit IJhorst heeft een video gemaakt, samen met Vera van Veen en Daphne van Ditshuizen, om mensen op te roepen om bij de lokale ondernemers te kopen.

"Wij hebben deze film gemaakt, om de mensen te laten zien dat de winkels nog wel open zijn, en als ze iets moeten hebben, en je kan nog naar de stad, koop het bij de lokale ondernemer. Wij hebben dit in een video proberen te vertalen", zegt hij.

In de videoclip zingt Daphne van Ditshuizen uit Havelte, finaliste van The voice of Holland, een eigen versie van '15 Miljoen mensen' van Fluitsma & Van Tijn.

Overigens heeft niet alleen de winkels het moeilijk in deze coronatijd. Floris Popma: "In deze moeilijke periode, zijn bij mij natuurlijk verschillende opdrachten afgezegd, waardoor je noodgedwongen thuis komt te zitten."

Eerder maakte ook al stadsdichter Justin Westera een video om Meppel een hart onder de riem te steken.