Rabobank kantoren Staphorst en Steenwijk vanaf 1 juli geopend met gewijzigde openingstijden

Aangeboden door: Rabobank kantoren Staphorst en Steenwijk

De wereld verandert. De afgelopen maanden zelfs in de hoogste versnelling. Sinds de coronacrisis zijn we nog meer online te vinden. We regelen onze zaken vooral digitaal. Zo ook onze bankzaken. Rabobank beweegt mee, in diezelfde hoge versnelling. Met dienstverlening die past bij de vraag van vandaag.

De beweging dat steeds meer bankzaken online worden geregeld, is al jaren gaande en nam door de coronacrisis een vlucht. Zo zag Rabobank het telefonisch contact de afgelopen maanden toenemen met 25 procent. Het chatcontact zelfs met 45 procent. “Mensen hebben de digitale mogelijkheden verder verkend, juist ook in de coronatijd”, merkt Jelly Buitenkamp, directeur Particulieren Rabobank Meppel-Staphorst-Steenwijkerland, op. “Mensen pakken gemakkelijk de telefoon, kiezen voor videochat of gebruiken de app om snel even iets te regelen. De zelfredzaamheid van mensen is enorm toegenomen. En daar bewegen wij als bank in mee”.  

Jelly Buitenkamp ziet het ook op haar bankvestigingen: “Steeds minder klanten bezoeken onze kantoren. Tegelijkertijd willen klanten op elk moment van de dag kunnen bankieren, dat kan online. Daardoor verandert onze rol als bank. Nog steeds zijn we dichtbij onze klant, maar op andere manieren en via nieuwe wegen." 

Online is de toekomst 

De meeste klanten hebben de voorkeur voor digitale interactie met de bank. Pas als het om écht prangende of complexe zaken gaat is er behoefte aan persoonlijk contact met een adviseur. Dat kan via videochat, telefonisch, op een van de vestigingen of bij klanten thuis. “Ruim 90 procent van onze klanten regelt de geldzaken via Online Bankieren en de Rabo App.

Nieuwe behoeften, nieuwe openingstijden

Vanaf 1 juli zijn onze kantoren in Staphorst en Steenwijk, voor het eerst sinds de coronacrisis, weer geopend. Wel met gewijzigde openingstijden. Die zijn als volgt:

  • Meppel: Maandag, dinsdag, woensdag, vrijdag van 09:00 - 17:00 uur. Donderdag van 09:00-20:00 uur.
  • Staphorst: Maandag t/m vrijdag van 09:00 - 12:15 uur.
  • Steenwijk: Maandag t/m vrijdag van 13:30 - 17:00 uur.
  • Vollenhove: Servicepunt vanaf 1 september gesloten. Geopend op 18 en 25 augustus van 09:00 - 12:00 uur. 

“Onze kantoren blijven elke werkdag open voor zaken die niet online te regelen zijn. En natuurlijk voor klanten voor wie het online regelen van bankzaken niet vanzelfsprekend is.”  

Thuisadviseur  

De groep die de digitale weg minder goed kent, krijgt alle aandacht van de bank. “We gaan mee in de online richting die veel van onze klanten al kiezen, maar we beseffen ook dat dit niet voor iedereen is weggelegd. Daarom is er altijd de mogelijkheid om ons te bellen of naar kantoor te komen. Lukt dat niet dan komen we bij de klant thuis. Daarvoor hebben wij onze Thuisadviseurs. Zij helpen bij het online bankieren en geven tips om financieel misbruik te voorkomen en tegen te gaan. Zo helpen we elke klant op een manier die het beste bij hem of haar past.”