Google Adwords tips voor het creëren van zoekadvertenties met hoge conversie in Meppel

Aangeboden door: cliqi.nl

Het organiseren van Google Adwords advertenties via Google is geen kattenpis. De advertenties die u wilt plaatsen vragen continue optimalisatie, zowel voor de start van uw Adwords campagne als tijdens de uitvoering van deze campagne.

Advertenties kosten geld en kunnen indien deze verkeerd ingezet worden meer geld kosten dan dat het u gaat opleveren. Met name de niet-geoptimaliseerde en niet effectieve advertenties zuigen uw budget leeg en schaden uw bedrijfsresultaat. Met enkele Adwords tips van experts over Google Adwords en het optimaliseren ervan kunt u vertrouwd van start.

De rode draad;

Iedere Google Adwords campagne draait om zoekwoorden. De sectie zoekwoorden die u samenstelt gaat de mate van het succes van de campagne bepalen. 

  • Gebruik geen algemene zoekwoorden
  • Gebruik specifieke zoekwoorden

Met behulp van gerichte specifieke zoekwoorden bereikt u gebruikers die reeds geïnteresseerd zijn in uw product of dienst wat leidt tot een hogere conversiegraad. Specificeer uw uitsluitingszoekwoorden, hiermee kunt u Google laten weten wanneer uw advertenties niet moeten worden weergegeven. Dit helpt u vooral wanneer uw zoekwoorden veel vergelijkbare maar niet-gerelateerde woordgroepen bevatten. Uitsluitingszoekwoorden spelen een belangrijke rol om de meest relevante gebruikers naar uw advertenties te halen. Een van de meest voorkomende uitsluitingszoekwoorden voor e-commerce websites zijn bijvoorbeeld 'gratis' en 'goedkoop'. Een Google Adwords bureau kan u hier precies mee helpen.

Merknaam reclame

Maak reclame van uw eigen merknaam door merk gerelateerde zoekwoorden te vormen. Hierdoor kunt u autoriteit vestigen op de resultatenpagina van zoekmachines. Met uw merk overal op de resultatenpagina, zullen gebruikers zeker positief worden beïnvloed.

Monitor en leer van uw concurrentie

Heeft u het gevoel dat uw concurrent(en) uw zoekwoorden trachten te gebruiken/targeten, doe hetzelfde! U kunt uw eigen advertenties weergeven voor zoekopdrachten, inclusief de namen van uw concurrenten. Door uw advertentie bovenaan een resultatenpagina te plaatsen wanneer gebruikers op zoek zijn naar uw concurrenten, kunt u uw merkbekendheid vergroten.

Denk om uw kwaliteitsscore

Google Adwords geeft een kwaliteitsscore voor elk van uw zoekwoorden op een schaal van 1-10 (waarbij 10 de hoogste score is). Google bepaalt de score op basis van de kwaliteit van uw advertenties en bestemmingspagina's. Google zegt: "Het hebben van een hoge kwaliteitsscore betekent dat onze systemen denken dat uw advertentie en bestemmingspagina relevant en nuttig zijn voor iemand die naar uw advertentie kijkt."

Waarom een hoge kwaliteitsscore organiseren? 

  • Uw advertenties komen eerder in aanmerking voor een advertentieveiling
  • Verlaagt de kosten per klik
  • Verhoogt de weergave positie op de pagina
  • Bepaalde gevallen is een minimale kwaliteitsscore vereist om in aanmerking te kunnen komen voor een advertentie

Al deze bovenste tips zullen u helpen bij het vergroten van uw conversie wat leidt tot een beter bedrijfsresultaat. Indien u hier niet zoveel kaas van hebt gegeten kunt u Adwords uitbesteden. Laat uw situatie analyseren en verkrijgt advies en een resultaat waar u zelf weinig moeite voor hoeft te doen behalve het kunnen verwerken van betere bedrijfsresultaten.


MEER LEZEN?
Mis niets van het nieuws uit Meppel en omgeving!