Spaaractie Dierckxsens menswear in Meppel en Boom regionale uitgevers is succes

Meppel - Zegels sparen in een krant, in ruil voor een mooie aanbieding. Het blijkt in 2016, in het digitale tijdperk, een verrassend succesvolle combinatie te zijn.

Dat concludeerden Dierckxsens menswear in Meppel en Boom regionale uitgevers onlangs nog weer eens. De spaaractie in de Meppeler Courant eind vorig jaar kende een enorme respons.

Lezers vonden in de kranten gewone zegels voor de aankoop van een overhemd en bonuszegel voor de aankoop van een trui. In de Meppeler vestiging gingen dankzij 700 overhemden en 500 truien over de toonbank. In Hoogeveen was de actie ook een groot succes.

Uitverkocht

Jan-Mark Dierckxsens is uitermate tevreden over het verloop van de actie. 'We waren dit jaar helemaal leeg verkocht. We laten de overhemden apart maken voor deze actie, 35 per variant en in totaal 52 varianten. Je hebt dus echt een speciaal overhemd. We zoeken de stoffen en de knoopjes zelf uit en dan worden ze in Roemenië in elkaar gezet', legt hij uit.

De overhemden van het eigen merk Schouten en Van Dijck zijn inmiddels bekend bij veel mensen. 'Het zijn ook mooie overhemden voor weinig geld. Je moet je een beetje onderscheiden en iets te bieden hebben', vindt Jan-Mark Dierckxsens, die een goede ervaring heeft met allerlei acties met bedrijven ondernemers en in het bijzonder deze zegelactie. 'Het blijkt dat Nederlanders zegeltjes plakken leuk blijven vinden.'

De actie werd in Meppel voor het derde jaar gehouden. Er is ook een zomervariant, waarbij spaarders met de gewone zegels een overhemd met korte mouwen kunnen aanschaffen voor een schappelijke prijs en met een bonuszegel een polo.

Het eigen merk Schouten en Van Dijck is inmiddels zo bekend geworden dat er binnenkort ook een schoenen- en een pakkenlijn van komt. 'Mensen beginnen ernaar te vragen', zegt Jan-Mark.
Dierckxsens menswear, Woldstraat 49, Meppel, (0522) 259281, www.dierckxsens.nl