‘Ons visitekaartje is wat bij mensen thuis hangt’

Meppel - ‘Ik was 26 toen ik hier begon aan Tapilux’, blikt Klaas Vedder terug. De sleutel van de winkeldeur heeft hij inmiddels vijf jaar in bezit. ‘Ik begon natuurlijk midden in de crisis, je leert in zo'n periode ontzettend veel.'

'Ik had net een half jaar ervaring in deze branche. Je leert van de te maken keuzes, alle soorten, leveranciers en de contacten. Ervaringen die ik allemaal mee heb genomen in de winkel.’ Of de winkel in de afgelopen tijd veel is veranderd? Klaas: ‘Ik heb eigenlijk elke kast, rek en balie wel weer in handen gehad om te verplaatsen. Ik denk ook niet dat dat ooit anders wordt.’

Dat de praktijk een goede leerschool is, bleek ook voor Klaas. ‘Het belangrijkste is dat je het vertrouwen van de klanten nooit misbruikt. Zij vertrouwen jou in het geven van het juiste advies. Ik vraag daarom ook altijd door naar wat de klant wil. Je moet gaan voor het product dat bij hem of haar past.’ In de winkel zijn met regelmaat stylistes te vinden. ‘Ons visitekaartje is juist datgene wat bij de mensen thuis hangt.’

3D-bril

Klaas is trots op Tapilux. ‘De winkel is in de afgelopen vijf jaren steeds meer gegroeid. Zowel in vindbaarheid als in de geleverde producten. De klant kan alles uit handen geven aan ons. Ze kiezen zelf de kleuren en stalen uit, wij verzorgen de rest.’ Natuurlijk zijn er doelen en dromen voor de ondernemer. ‘Ondanks wat we nu al doen wil ik een nog een completer plaatje aanbieden. Het lijkt mij erg gaaf om mensen een 3D-bril op te zetten. Hiermee kunnen ze hun nieuwe interieur al helemaal voor zich zien. Alleen moet dat nog even gemaakt worden.’

Omdat de winkel vijf jaar bestaat houdt Tapilux de komende tijd vijf speciale knalacties. ‘Ons jubileum moet natuurlijk gevierd worden. Alle acties zijn daarom ook vijf weken geldig.’
www.tapilux-meppel.nl