Huberts’ Food in Meppel krijgt eerste bestellingen voor eiwitrijk ijs binnen

Constant en Victor van Saltbommel laten bezoekers en standhouders kennismaken met ambachtelijk eiwitrijk ijs tijdens de Zorgbeurs. Zorgbeurs Utrecht.

De meeste mensen halen een ijsje wanneer het mooi weer is of omdat ze er gewoon zin in hebben. Voor anderen is het eten van een ijsje van groot belang voor de gezondheid. Constant en Victor van Saltbommel ontwikkelden eiwitrijk ijs, speciaal voor mensen die te weinig eiwitten binnenkrijgen. Dat valt letterlijk en figuurlijk in de smaak, want de eerste grote bestellingen komen binnen bij Huberts’ Food in Meppel.

Tijdens de Zorgtotaal beurs in juni, de grootste zorgbeurs van Nederland, stonden Constant en zoon Victor samen met Thédor van der Vleuten (voedingsmiddelentechnoloog en partner van Huberts’ Food- red.) op het Healthy Food plein. „Dat vonden we best wel spannend. We stonden daar als kleine, nieuwe speler met onze ijsbakfiets tussen de grote jongens zoals Huuskes, Jumbo en Zorgboodschap. Onze website was de nacht ervoor live gegaan en verdere communicatie lag nog bij de drukker”, blikt Constant terug.

Desondanks wisten zowel de bezoekers als standhouders Huberts’ Food te vinden. „We kregen veel enthousiaste reacties. Mensen lieten weten dat wij inderdaad het lekkerste eiwitrijke ijs op de markt aanbieden. Dat werd vooral bevestigd door de 30 zorginstanties waarmee we na de beurs contact hebben gehouden. Ons doel was om de groothandels het ijs van Huberts’ Food te laten zien. Via deze groothandels willen we (woon)zorginstellingen, revalidatiecentra en ziekenhuizen bedienen. Inmiddels is dit gelukt en kijken we terug op een erg geslaagde beurs.”

Eerste bestellingen

Veel mensen, met name ouderen hebben meer eiwitten nodig om hun spiermassa vitaal en krachtig te krijgen en houden. Om deze voedingsstof binnen te krijgen hebben Constant en Victor eiwitrijk ijs ontwikkeld wat op ambachtelijke wijze bereid is. Eiwitrijk ijs bestond al langer, maar via zorginstellingen kreeg Constant wel eens te horen dat dat niet lekker was.

„Dan wilden ze het na één keer niet meer eten. Toen ben ik aan de slag gegaan met het maken van eiwitrijk ijs dat wél lekker smaakt. Er zijn drie smaken: vanille-, aardbei-, en citroenijs. Tijdens een ‘proefronde’ bleek dat mensen het erg lekker vonden. Het mooie is dat van de eerste bestellingen die wij hebben ontvangen, de eerste levering is geweest bij een organisatie uit de regio Meppel. Het is mooi dat we ook op lokaal niveau de handen ineen kunnen slaan en bij kunnen dragen aan de vitaliteit van senioren.”

De komende tijd zal gebruikt worden om het product te optimaliseren en verder uit te breiden. Dit najaar worden er vitamines en mineralen aan het ijs toegevoegd. „We zijn ook benaderd door een aantal revalidatiecentra en groothandels en als kers op de taart hebben we een bestelling ontvangen van een universitair medisch centrum voor een grootschalige pilot op de afdeling Neurologie en Oncologie. Dat is voor ons een ontzettend mooie kans”, zegt Victor.

Victor van Saltbommel richt zich vooral op marketing en communicatie en onderhoudt het netwerk. Hij is momenteel druk bezig het bereik te vergroten: „Ik zie mogelijkheden voor andere eiwitrijke desserts. Ouderen eten nu eenmaal graag toetjes en dat begrijp ik. Ik zie ook kansen om het assortiment uit te breiden. Er zijn ideeën voor eiwitrijke mousse of eiwitrijke pudding.”

Een leuke bijkomstigheid voor Meppelers is dat het eiwitrijke ijs sinds kort ook verkrijgbaar is bij de plek waar alles begonnen is: Huberts IJssalon.

Nieuws

menu