Time Star Media en SEM productions vonden met het verzorgen van online evenementen en vergaderingen nieuwe klanten in coronatijd

In de rubriek ‘Made in...’ laten we zien wat bedrijven in onze regio allemaal maken en vertellen we het verhaal achter die producten en ondernemingen.

Eigenaar Wouter Taal van Time Star Media.

Eigenaar Wouter Taal van Time Star Media. Foto: Martijn Bijzitter

Terwijl 2020 voor veel bedrijven een zwaar jaar was, groeiden Time Star Media en SEM productions in Meppel tegen de stroom in. Er ontstonden samenwerkingen, nieuwe bedrijfsonderdelen en een succesvol platform. De bedrijven groeiden daarmee samen van tien naar 43 medewerkers.

Time Star Media richtte zich lange tijd voornamelijk op videocommunicatie. „Middels video brengen we de boodschap van onze klant op een aantrekkelijke manier over, intern of extern”, vertelt eigenaar Wouter Taal. De Meppeler maakte met zijn team al mooie producties, zoals de marathonuitzending tijdens Koningsdag in Meppel, maar inmiddels staat de telefoon roodgloeiend vanwege nieuwe aanvragen. Die enorme groei is niet vanzelf ontstaan, daar is hard aan gewerkt.

Taal: „Door corona gingen veel bedrijfsfeesten, congressen en seminars niet door, maar we hadden al snel door dat livestreaming groter zou worden. We hebben klanten gevraagd wat we wel voor ze konden betekenen en zo bereikte ons het verzoek om een aandeelhoudersvergadering te livestreamen. Dat moest aan enorme veiligheidseisen voldoen en er moest ook veilig gestemd kunnen worden, zonder dat er twijfel kon ontstaan over die stemming. Samen met SEM productions hebben we een platform ontwikkeld waarmee het kan: Online ALV.”

Online ledenvergaderingen

Met SEM productions, specialist in evenemententechniek en eveneens gevestigd in Meppel, werkt Time Star Media al jaren samen. „Samen met eigenaren Dimitri Nashid Khali en Bert Bouwknegt hebben we het platform verder ontwikkeld en onder de aandacht gebracht bij bedrijven en verenigingen. Er bleek veel vraag naar te zijn en na een webinar over Online ALV ging het hard. Tot eind vorig jaar hebben we zo’n duizend algemene ledenvergaderingen en andere online evenementen verzorgd. We maken echt televisie, dat is een stuk prettiger om bij te wonen. Goed geluid doet ook wonderen.”

De bedrijfsstructuur van Time Star Media en SEM productions is inmiddels flink veranderd. De bedrijven zijn samengevoegd in een bedrijvengroep en er werd nieuw talent aangetrokken. „De evenementenbranche moest veel goede mensen ontslaan, terwijl wij juist ruimte hadden voor uitbreiding van het team.”

Het bedrijfsonderdeel Time to Speak werd opgericht om live evenementen en online techniek samen te brengen. „Hoewel evenementen niet mogelijk zijn, is er wel behoefte aan bijeenkomsten. Onze klanten hebben in deze tijd genoeg aan hun hoofd en vinden het prettig dat ze alles aan ons kunnen overlaten: de inhoud, het beeld, de marketing en de techniek. Time to Speak is met dochterondernemingen Time Star Media en SEM productions een ‘one stop shop’ met een eigen studio en een landelijk netwerk van filmlocaties. We hebben vaste klanten. Bijvoorbeeld de Nederlandse Vereniging van Makelaars en de PvdA, maar verzorgden ook de online albumrelease van Paul de Munnik in onze studio.”