Winkel Anna Xqlusive uit Meppel verzorgt kleding voor finale Miss World Nederland Verkiezing. 'We zijn er hartstikke trots op'

Eigenaren Henk Hoogeveen en Anna de Wit. Foto: Daan Prest

Dameskledingzaak Anna Xqlusive verzorgt woensdag de kleding voor de finalisten van de Miss World Nederland Verkiezing in Amsterdam. De winkel uit Meppel werd dit jaar bekroond met de titel Modewinkel van het jaar 2022. Mede-eigenaar Henk Hoogeveen is trots.

Hoe is de samenwerking met Miss World Nederland tot stand gekomen?

„Wij zijn via via met de organisatie in contact gekomen. Nu verzorgen wij eigenlijk het hele jaar al – door sponsoring- de Miss World Nederland verkiezing. Zo hebben wij bijvoorbeeld ook de kleding verzorgd tijdens een tussenshow in het Kurhaus in Scheveningen. Wij vinden dit erg leuk om te doen. Je promoot op deze manier toch je eigen winkel.”

Hoe trots bent u op het feit dat de finalisten de kleding uit uw winkel dragen?

„Wij zijn er hartstikke trots op. De winnares gaat uiteindelijk ook met onze kleding naar het buitenland toe. Je gaat het dus echt wel iets verder zoeken dan alleen in de regio. Ik hoop dat wij hiermee Meppel én de winkel goed op de kaart kunnen zetten.”

Woensdag wordt de nieuwe Miss World Nederland gekozen in Amsterdam. Bent u bij de finale aanwezig?

„Uiteraard. Wij zijn vip-gasten en willen er echt heel graag bij zijn.”

Hebben de finalisten ook een eigen inbreng in de kleding die ze uit uw winkel dragen tijdens de finale?

„Ja, afgelopen zaterdag zijn de twaalf finalisten al bij ons in de winkel geweest voor een generale repetitie. Het was echt een heel leuke dag. De dames hebben diverse setjes gepast. Met de inbreng van de finalisten – wat ze leuk vinden en prettig vinden zitten – hebben we gezamenlijk besloten wat ze tijdens de finale gaan dragen.”

Hoe ziet u de samenwerking met Miss World Nederland in de toekomst?

„Het is wel het plan om het volgend jaar voort te zetten. Dit is de eerste keer en wij vinden het erg leuk om te doen. Je promoot niet alleen je eigen winkel, maar je helpt ook de organisatie. En er zitten goede doelen aan vast. Daarbij vinden er regelmatig fotosessies plaats van de dames in onze kleding. Die foto’s kunnen wij weer gebruiken voor onze eigen sociale media-accounts.

Nieuws

menu