Column: Kappersproat | Teleurgesteld…

Dicky Heuckeroth heeft de agenda van de kapsalon weer goed gevuld. Frens Jansen

Kapper Dicky Heuckeroth uit Staphorst schrijft één keer in de maand een column in de Staphorster. Deze maand werd Dicky teleurgesteld door een ongeduldige klant.
Lees meer over
De Staphorster

Ik heb dat eigenlijk nooit, dat ik in iets teleurgesteld ben. Ja, wel eens gehad dat ik een bepaalde verwachting had en er totaal iets anders gebeurde, maar sommige dingen kun je niet sturen. Toch was ik laatst op een dinsdagochtend een beetje teleurgesteld!

Wat gebeurde er? Ik was al aan het werk, vooraan bij het raam heb ik alles mooi in zicht. Komt er een meneer aanlopen en hij zegt dat hij om 8.30 uur een afspraak heeft bij Knipp&Ko. Ik zeg: ‘sorry dat kan niet, want we zijn om 9.00 uur pas geopend. Komt u maar even binnen dan zal ik in de agenda kijken’.

Zie ik dat meneer om 9.30 uur een afspraak heeft gemaakt. Vervolgens vertel ik dat, waarop hij echt helemaal volledig uit zijn slof schiet. „Jaaa, en als ik nu niet geknipt kan worden, kom ik nooit weer”, dat was het antwoord. Ik was helemaal verbaasd… Ik zeg: ‘U kunt toch nog even een boodschap doen, en komt u zo meteen weer. U bent wat te vroeg, als het gelijk kon deden we dat’. Maar de dames van de Knipp&ko waren er ook nog niet, en wij waren ook allemaal bezig.

„Jullie hebben het niet goed in de agenda neergezet”, tierde de beste man vervolgens. Kijk, dit is dan zo’n welles nietes spelletje. Waarom hebben wij het niet goed genoteerd? Misschien had hij het niet goed verstaan en heeft hij het zelf verkeerd opgeschreven. Nu doe je het altijd goed en dan gebeurd er iets wat niet oké is en daar word je op afgerekend.

Jammer, jammer, jammer... misschien had hij ruzie met zijn vrouw, en moest hij het even afreageren? Ik weet het ook niet!

Hij is boos weg gegaan en om 9.30 uur niet geweest. En toen was ik toch een beetje teleurgesteld. Ik durf best sorry te zeggen als wij het verkeerd genoteerd hebben. Er gaat natuurlijk wel eens iets mis, maar ik had een andere reactie verwacht. Dit was niet oke!

Beste meneer ik ben niet boos hoor, maar hoop dat u ook sorry durft te zeggen. De deur staat altijd open. En weet u wat wij lekker vinden? TAART. Dat zou geen teleurstelling zijn!!

Nieuws

menu