Een onderneming starten in Meppel? 4 handige tips

-

Zet jij binnenkort de stap om voor jezelf te beginnen? Dat is gegarandeerd een spannend moment waarbij er veel gaat veranderen. Bovendien moet je wellicht nog wel het een en ander regelen. We geven je hieronder een aantal tips waar jij rekening mee moet houden, bij het starten van een eigen onderneming in Meppel.

Tip 1. Verdiep je in de markt

Voordat je daadwerkelijk gaat beginnen met ondernemen, is het belangrijk om de markt in Meppel eens goed onder de loep te nemen. Je moet je namelijk wel een beetje verdiepen in de omgeving voordat het ondernemen kan beginnen. Zo kun je eens een kijkje nemen bij de concurrent: welke concurrenten zijn er überhaupt, hoe pakken zij het aan en wat zijn hun USP’s – zijn ze bijvoorbeeld duurzaam aan het ondernemen? Denk ook na hoe jij tussen deze concurrenten jouw product of dienst kunt promoten en welke doelgroep jij aan moet spreken.

Tip 2. Heb een doel voor ogen

Je begint jouw eigen bedrijf met een bepaald doel. Zet dit doel op papier en bepaal wanneer jij dit doel behaald wil hebben. En zo kun je nog wel veel meer doelen bepalen voor jouw onderneming die je binnen 1, 5 of bijvoorbeeld 10 jaar behaald wil hebben. Met duidelijke doelen voor ogen, weet je waar je naar toe werkt. Bepaal ook een strategie hoe jij deze doelen kunt behalen en ook niet geheel onbelangrijk: hoe je deze behaalde doelen uiteindelijk wil gaan vieren.

Tip 3. Een bedrijfsauto leasen

Om jouw klanten te bezoeken wil je natuurlijk niet aankomen in een oude, versleten auto. Bij een onderneming hoort een representatieve auto. Misschien heb je als beginnende ondernemer nog niet veel geld liggen voor het kopen van een auto. In dat geval is zakelijk leasen wel een goede optie. Het is wel belangrijk om te kiezen voor een voordelige leaseauto met een flexibel contract, op basis van financial lease . Je weet natuurlijk niet hoe jouw bedrijf gaat lopen.

Tip 4. Houd de boekhouding bij

Het is belangrijk om direct vanaf het begin van het ondernemen de boekhouding goed bij te houden. Je bent zelfs verplicht om als ondernemer dit bij te houden, zodat je onder andere de belastingaangifte kunt doen. Bereid je hier dus op voor: wellicht kun je alvast op zoek gaan naar hulp van een boekhouder, die jou bij de toekomstige administratie wil helpen. Dat is handig, want zo kun jij deze tijd weer besteden aan andere zaken binnen jouw bedrijf.

Nieuws

menu