Aangeboden door: cliqi.nl

Marketingbureaus broodnodig in de toekomst

pexels.com

Marketingtechnieken zijn geëvolueerd naarmate de manieren waarop consumenten informatie krijgen. Radioreclame leidde tot tv-reclame, die met de opkomst van internet verschoof naar digitale marketing. Naast deze natuurlijke marktontwikkeling, drijft de COVID-19-pandemie de reikwijdte van digitale marketing nog verder online.

Hoewel tv voor veel bedrijven een belangrijk advertentiemedium blijft, stelt digitale marketing bedrijven in staat online een wereldwijd publiek te bereiken. Terwijl digitale marketinginitiatieven in een snel tempo blijven groeien.

Waarom gebruiken bedrijven online marketing?

Naarmate de reikwijdte van digitale marketing technologieën evolueert, blijven bedrijven up-to-date door online componenten toe te voegen aan hun fysieke winkels of door verschillende digitale marketingstrategieën te combineren om een internetaanwezigheid te creëren. Omdat de meeste consumenten smartphones gebruiken en online onderzoek doen naar producten voordat ze iets kopen, zijn digitale marketingstrategieën cruciaal voor bedrijven. Maar bedrijven over de hele wereld maken ook gebruik van online adverteren om hun doelgroepen gemakkelijker online en via mobiele apparaten te targeten en velen zien dankzij deze inspanningen een aanzienlijk rendement op hun investering (ROI).

Eenvoudige doelgroeptargeting

Met digitale marketing kunnen bedrijven gegevens gebruiken om doelgroepen te targeten op basis van factoren als geslacht, leeftijd, locatie, interesses en opleiding. Bedrijven kunnen ook potentiële klanten targeten die al bekend zijn met hun merk door verschillende methoden en berichten voor elk publiek te gebruiken. Een Adwords bureau helpt online ondernemingen bij het leren hoe ze zich het beste kunnen richten op deze doelgroepen. Online marketing uitbesteden of Google Ads zorgt ervoor dat je dagelijks je kunt focussen op de core business van je bedrijf en dit soort gespecialiseerde marketingactiviteiten kunt uitbesteden.

Lage investering, hoge ROI

De kosten per lead bij digitale marketing zijn 61 procent goedkoper dan bij traditionele marketing. Bedrijven die adverteren op sociale media, betaalde advertenties gebruiken en andere digitale strategieën gebruiken, geven aanzienlijk minder uit aan hun campagnes. Dit komt doordat veel bedrijven pay-per-click (PPC) -strategieën gebruiken om de kosten laag te houden en zich op een specifiek publiek te richten. Over het algemeen bieden digitale marketingcampagnes zowel een grotere als snellere ROI.

Mobiele gebruikers eenvoudig bereiken

Er zijn wereldwijd meer dan 14 miljard mobiele apparaten en dat aantal zal naar verwachting groeien tot bijna 18 miljard in 2024. Omdat bijna alle smartphones internettoegang hebben, is het voor bedrijven gemakkelijker dan ooit om potentiële klanten overal en altijd te bereiken.

De reikwijdte van digitale marketing: sociale media en daarbuiten

Meer dan de helft van de consumenten ontdekt bedrijven via nieuwsfeeds op sociale media. Bedrijven kunnen alleen al via Instagram bijna 1 miljoen klanten bereiken, en meer dan 9 miljoen bedrijven gebruiken Facebook om in contact te komen met consumenten. Bedrijven maken gebruik van sociale mediaplatforms voor zowel business-to-business (B2B) als business-to-consumer (B2C) digitale marketingcampagnes.

Hoewel het plaatsen van advertenties en inhoud op Facebook en andere populaire platforms een effectieve manier blijft om uw doelmarkt te bereiken, omvat de reikwijdte van digitale marketing veel meer dan alleen sociale media. Naast sociale media gebruiken bedrijven ook de volgende methoden om een nieuw publiek te bereiken terwijl ze hun naamsbekendheid opbouwen (en behouden):

  • Betaalde zoekresultaten:
    Betaal Google en andere zoekmachines een vergoeding wanneer iemand uw zoekwoord intypt, en hiermee wordt uw advertentie bovenaan de zoekresultaten weergegeven („PPC” -model).
  • Organisch (of natuurlijk) zoeken:
    Deze methode vergt meer finesse dan PPC, aangezien marketeers trefwoordanalyse en andere methoden voor zoekmachineoptimalisatie ( SEO ) gebruiken om hun inhoud op natuurlijke wijze bovenaan de lijst met natuurlijke zoekresultaten op Google en andere zoekopdrachten te plaatsen. motoren.
  • E-mail marketing campagnes:
    Geloof het of niet, e-mailmarketing campagnes (mits correct uitgevoerd) zijn nog steeds zeer effectief om uw doelmarkt te bereiken, en ze zijn ook zeer toegankelijk voor kleine bedrijven.
  • Contentmarketing:
    Het publiceren van nuttige artikelen, handleidingen, tutorials en andere online content (naast webinars en podcasts) die uw doelgroep aanspreekt, is de essentie van contentmarketing.
  • Webinars:
    Dit is een geweldige manier om iets van waarde te bieden aan consumenten, en tegelijkertijd uw merk en producten te promoten.
  • Podcasts:
    Boeiende audio content is een andere manier om uw publiek te bereiken en kan in combinatie met andere media worden gebruikt voor bredere marketingcampagnes.