Aangeboden door: crossmediahouse.nl

Ondernemers besteden online marketing vaak uit

Foto: shutterstock

Online marketing is een breed begrip en kent tal van verschillende vormen. Het is om deze reden, dat veel bedrijven een externe partij benaderen voor de uitvoering hiervan.

Denk bijvoorbeeld aan het inschakelen van een specialist op het gebied van zoekmachine optimalisatie in Zwolle , Groningen of een andere nabijgelegen plaats. Zoekmachine optimalisatie, wat de Nederlandse uitwerking is van de Engelse afkorting SEO, is steeds belangrijker geworden voor ondernemers. Men wil vindbaar zijn om de omzet van de organisatie te kunnen laten groeien. Goed vindbaar zijn in de zoekmachine is hierin een eerste stap. Overigens beperkt online marketing zich niet tot zoekmachine optimalisatie. Denk ook aan het kopen van advertentieruimte in de zoekmachine (SEA), of bijvoorbeeld op sociale netwerken.

Specialist inschakelen op het gebied van SEO

Vaak blijkt het lastig te zijn, om een heldere omschrijving te geven van hetgeen men onder SEO verstaat. Search Engine Optimization is gericht op het op organische wijze verbeteren van de posities van een website in de zoekresultaten. Een specialist op het gebied van SEO in Zwolle inschakelen kan echter verschillende doelen hebben. De ene organisatie wil landelijk of zelfs in Duitsland of België gevonden worden, terwijl een andere partij de focus op de lokale vindbaarheid van de website legt. Het is afhankelijk van de producten of dienstverlening die je aanbiedt, wat hierin het meest interessant voor je is.

SEO bestaat uit verschillende factoren

Net als online marketing in z’n totaliteit, bestaat ook SEO uit tal van verschillende componenten. Een belangrijk onderdeel hierbij is de content op een website. Door voortdurend nieuwe, kwalitatief goede content aan een website toe te voegen zal deze na verloop van tijd beter vindbaar zijn op relevante zoekwoorden. Het toevoegen van content aan een website begint doorgaans bij een onderzoek naar de meest interessante zoekwoorden die consumenten uit jouw doelgroep gebruiken. Deze zoekwoorden gebruik je ook bij het opbouwen van een linkprofiel voor de website; een andere belangrijke componenten van SEO. Een derde factor is een technische optimalisatie van je website.

Geen tijd verdoen aan het vergaren van kennis

Daar SEO en online marketing als geheel uit verschillende factoren bestaan, zal veel kennis moeten worden ingewonnen om hier succesvol in te zijn. Daarbij is de kans groot, dat je in de eerste fase fouten maakt. Ook de meest ervaren online marketeers is dit in het verleden overkomen. Zou je starten met het vergaren van kennis, dan loopt de concurrentie uit. Door een externe partij in te schakelen voorkom je deze achterstand en houd je voldoende tijd over om je te richten op de corebusiness van je organisatie. Online marketing heeft slechts een ondersteunend karakter; online zichtbaar zijn om je product of dienst te kunnen verkopen.

Nieuws

Meest gelezen

menu