W24 zet razendsnel nieuwe webshop online: ‘We ontvangen veel steun’

Britt Knoop voor het pand van herenmodezaak W24 in de Woldstraat. Daan Prest

Meppel - Een flinke hoeveelheid kennis, twee mannelijke modellen, een fototoestel en een paar maanden de tijd. Dat is wat medewerkster Britt Knoop nodig had om de webshop van herenmodezaak W24 online te krijgen.

„Het loopt goed”, vertelt een enthousiaste Britt Knoop. Zij werkt een half jaar bij de herenmodezaak van Berbas Keizer in de Woldstraat en heeft in zeer korte tijd de webshop opgezet. „Voor eerdere werkgevers, in Amsterdam en Oostenrijk, heb ik een soortgelijke opdracht gedaan. De nodige kennis had ik dus al. Op 1 augustus ben ik begonnen en 1 december is de webshop - www.w24shop.nl  - live gegaan.” 

„Ontzettend leuk om te doen. Én noodzakelijk. Vanwege de lockdowns moesten we wel op een andere manier onze vaste klanten bedienen. Dat deden we al met zichtzendingen en videobellen, maar nu ook vanuit de webshop via click & collect en straks op afspraak. Daarnaast zien we uiteraard een groeiende schare klanten vanuit het hele land en hebben we zelfs al bestellingen uit het buitenland gehad.”

Twee modellen

Het beheer van de webshop gebeurt in eigen hand. Van de klantenservice, tot het inpakken en verzenden. Maar ook de foto’s worden door Britt zelf gemaakt. „Twee mannelijke supermodellen staan om het weekend voor ons klaar. We hebben een mooi merkenpakket. Een goede mix van fashion, jeans en designerlabels. We bieden exclusiviteit. Van elk kledingstuk is slechts één maatserie. Dat betekent dat we veel doorstroom hebben van producten, waardoor er ook steeds veel online moet. Een ontzettend leuk onderdeel van mijn werk.”

Er is nog meer reden voor positiviteit wat Britt betreft: „Normaal gesproken bieden we goede persoonlijke service en dat wordt enorm gewaardeerd. Die steun krijgen we nu terug in de vorm van bestellingen. We staan niet alleen in deze strijd, dat is mooi om te zien.”

Deuren open op afspraak

Vanaf 3 maart gaan de deuren van W24 weer open. Door versoepelingen van het kabinet is het voor winkeliers mogelijk om klanten te ontvangen op afspraak. In de winkel mogen maximaal twee klanten tegelijk naar binnen die persoonlijk geholpen worden. Die moeten zich 4 uur van tevoren hebben aangemeld. „Dat kan via een knop op onze website.”